Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach i przedszkolach
Formy pomocy w szkołach podstawowych:
- Wsparcie koordynatorów placówek- wykaz koordynatorów w zakładce O nas
- Badania przesiewowe wzroku, słuchu i mowy – zgodnie z zapotrzebowaniem.
- Zajęcia warsztatowe na terenie szkół.
- Konsultacje dla rodziców (w ramach tzw. godziny dostępności)-harmonogram został udostępniony na stronie internetowej Poradni.
- Sieci wsparcia i samokształcenia dla pedagogów szkolnych i specjalnych, logopedów i doradców zawodowych.
- Grupa konsultacyjno-superwizyjna dla szkolnych specjalistów.
Zajęcia warsztatowe w roku szkolnym 2024/2025:
Nr w ofercie | nazwa | tematyka | prowadzący | adresaci | miejsce, czas trwania |
1. | Magiczny teatrzyk Kamishibai | Głośne czytanie z naciskiem na wartości takie jak przyjaźń, altruizm, integracja zespołu klasowego poprzez twórcze tworzenie książki. Opowiadania wspierają i dają poczucie bezpieczeństwa oraz zawierają wiele praktycznych wskazówek do radzenia sobie z trudnymi emocjami. | Iwona Koperwas Ewa Skrzyszewska | Uczniowie klas I – III | 2 – 3 godziny dydaktyczne |
2. | „Chcę, czyli mogę” | Z czego wynika motywacja do działania/ uczenia się, jak ją budować na miarę swoich możliwości i mocnych stron? | Iwona Koperwas Ewa Skrzyszewska | Uczniowie klas VIII | 2 godziny dydaktyczne |
3. | Zajęcia integracyjne w oparciu o zespołową grę „Integro”. | Nauka komunikacji, empatii, tolerancji i szacunku dla siebie i innych oraz kontaktu z własnymi emocjami | Iwona Koperwas Ewa Skrzyszewska | Uczniowie klas IV-VI | 3 godziny lekcyjne |
4. | „Fonoholizm” | Jak bezpiecznie funkcjonować w przestrzeni wirtualnej? Warunek przeprowadzenia zajęć to dostęp do Internetu i projektora. | Iwona Koperwas Ewa Skrzyszewska | Uczniowie klas IV-V | 2 godziny lekcyjne |
5. | Efektywne techniki uczenia się | style uczenia się, poznanie metod aktywizujących, zastosowanie technik zapamiętywania i koncentracji | Ewa Hornik Julita Maciąg | Uczniowie klas IV | 2 godziny lekcyjne |
6. | Jak pomóc uczniom zdać egzamin? – warsztat motywacyjny i narzędziowy | rozpoznaj swój styl myślenia, zarządzanie czasem, od planu do efektu, efektywne techniki uczenia się, zasada budowania celów, tworzenie planu działań, mapa marzeń, praca z przekonaniami, motywacja błyskawiczna | Ewa Hornik Julita Maciąg | Uczniowie klas VIII | 2 godziny lekcyjne |
7. | Siła jest w nas | Integracja zespołu klasowego Rozpoznawanie emocji Rozwiązywanie konfliktów | Ewa Hornik | Uczniowie kl. V | 4 godziny lekcyjne |
8. | Kim chcę zostać w przyszłości? | Wskazywanie na rolę planowania nie jako decyzji jednorazowej ale procesu występującego w okresie całego życia Warunek przeprowadzenia zajęć to dostęp do Internetu i projektora. | Anna Fabiańczyk | klasy VI | 1 godzina lekcyjna |
9. | W świecie zawodów, czyli jakie trzeba mieć predyspozycje wykonując dany zawód | Przygotowanie uczniów do samodzielnego podejmowania decyzji Kształtowanie postawy przedsiębiorczości i aktywności wobec pracy Warunek przeprowadzenia zajęć to dostęp do Internetu i projektora. | Anna Fabiańczyk | Klasy VIII | 1 godzina lekcyjna |
10. | Konsultacje z doradcą zawodowym dla uczniów i ich rodziców w szkołach | II półrocze roku szkolnego 2024/2025 – maksymalnie 1 dzień/szkołę | Anna Fabiańczyk | Klasy VIII | 1 godzina/ uczeń |
11. | Skuteczne sposoby rozwiązywania konfliktów” | Kształtowanie relacji z rówieśnikami Kształtowanie umiejętności zachowania się w sytuacjach trudnych | Anna Kusy Elżbieta Grzegórzko Joanna Sobala | uczniowie klas VI – VII | 2 godziny lekcyjne |
12. | Emocjonalna planszówka | Kształtowanie kompetencji emocjonalnych poprzez wspólną planszówkową zabawę | Anna Kusy Elżbieta Grzegórzko Joanna Sobala | Uczniowie klas I-III | 2 godziny lekcyjne |
13. | Trening Zastępowania Agresji | Kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji Kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami negatywnymi Kształtowanie umiejętności odraczania reakcji | Anna Kusy Elżbieta Grzegórzko Joanna Sobala | uczniowie klas IV | 2 godziny lekcyjne |
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach:
- Wsparcie koordynatorów placówek- wykaz koordynatorów w zakładce O nas
- Badania przesiewowe wzroku, słuchu i mowy – zgodnie z zapotrzebowaniem.
- Konsultacje dla rodziców (w ramach tzw. godziny dostępności)-harmonogram został udostępniony na stronie internetowej Poradni.
- Sieci wsparcia i samokształcenia dla logopedów.
- Grupa konsultacyjno-superwizyjna dla specjalistów z przedszkoli.
- Obserwacje dzieci w grupach, wsparcie wychowawców- na wniosek dyrektora.
- Zajęcia warsztatowe- na wniosek dyrektora, w razie potrzeby.