Menu Zamknij

Formy pomocy na terenie przedszkoli/szkół

Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach i przedszkolach

Formy pomocy w szkołach podstawowych:

  1. Wsparcie koordynatorów placówek- wykaz koordynatorów w zakładce O nas
  2. Badania przesiewowe wzroku, słuchu i mowy – zgodnie z zapotrzebowaniem.
  3. Zajęcia warsztatowe na terenie szkół.
  4. Konsultacje dla rodziców (w ramach tzw. godziny dostępności)-harmonogram został udostępniony na stronie internetowej Poradni.
  5. Sieci wsparcia i samokształcenia dla pedagogów szkolnych i specjalnych, logopedów i doradców zawodowych.
  6. Grupa konsultacyjno-superwizyjna dla szkolnych specjalistów.

Zajęcia warsztatowe w roku szkolnym 2024/2025:

Nr w ofercie

nazwa

tematyka

prowadzący

adresaci

miejsce, czas trwania

1.

Magiczny teatrzyk Kamishibai

Głośne czytanie z naciskiem na wartości takie jak przyjaźń, altruizm, integracja zespołu klasowego poprzez twórcze tworzenie książki. Opowiadania wspierają i dają poczucie bezpieczeństwa oraz zawierają wiele praktycznych wskazówek do radzenia sobie z trudnymi emocjami.

Iwona Koperwas

Ewa Skrzyszewska

Uczniowie                  klas I – III

2 – 3 godziny dydaktyczne

2.

„Chcę, czyli mogę”

Z czego wynika motywacja do działania/ uczenia się, jak ją budować na miarę swoich możliwości i mocnych stron?

Iwona Koperwas

Ewa Skrzyszewska

Uczniowie                  klas VIII

2 godziny dydaktyczne

3.

Zajęcia integracyjne  w oparciu o zespołową grę „Integro”.

Nauka komunikacji,  empatii, tolerancji i szacunku dla siebie i innych oraz kontaktu z własnymi emocjami

Iwona Koperwas

Ewa Skrzyszewska

Uczniowie klas IV-VI

3 godziny lekcyjne

4.

„Fonoholizm”

Jak bezpiecznie funkcjonować w przestrzeni wirtualnej?

Warunek przeprowadzenia zajęć to dostęp do Internetu i projektora.

Iwona Koperwas

Ewa Skrzyszewska

Uczniowie klas IV-V

2 godziny lekcyjne

5.

Efektywne techniki uczenia się

style uczenia się,

poznanie metod aktywizujących,

zastosowanie technik zapamiętywania i koncentracji

Ewa Hornik

Julita Maciąg

Uczniowie klas IV

2 godziny lekcyjne

6.

Jak pomóc uczniom zdać egzamin? – warsztat motywacyjny i narzędziowy

rozpoznaj swój styl myślenia,

zarządzanie czasem,

od planu do efektu,

efektywne techniki uczenia się,

zasada budowania celów,

tworzenie planu działań,

mapa marzeń,

praca z przekonaniami, motywacja błyskawiczna

Ewa Hornik

Julita Maciąg

Uczniowie klas VIII

2 godziny lekcyjne

7.

Siła jest w nas

Integracja zespołu klasowego

Rozpoznawanie emocji

Rozwiązywanie konfliktów

Ewa Hornik

Uczniowie

kl. V

4 godziny lekcyjne

8.

Kim chcę zostać w przyszłości?

Wskazywanie na rolę planowania nie jako decyzji jednorazowej ale procesu występującego w okresie całego życia

Warunek przeprowadzenia zajęć to dostęp do Internetu i projektora.

Anna Fabiańczyk

klasy VI

1 godzina lekcyjna

9.

W świecie zawodów, czyli jakie trzeba mieć predyspozycje wykonując dany zawód

Przygotowanie uczniów do samodzielnego podejmowania decyzji

Kształtowanie postawy przedsiębiorczości i aktywności wobec pracy

Warunek przeprowadzenia zajęć to dostęp do Internetu i projektora.

Anna Fabiańczyk

Klasy VIII

1 godzina lekcyjna

10.

Konsultacje z doradcą zawodowym dla uczniów i ich rodziców w szkołach

II półrocze roku szkolnego 2024/2025 – maksymalnie 1 dzień/szkołę

Anna Fabiańczyk

Klasy VIII

1 godzina/

uczeń

11.

Skuteczne sposoby rozwiązywania konfliktów”

Kształtowanie relacji z rówieśnikami

Kształtowanie umiejętności zachowania się w sytuacjach trudnych

Anna Kusy

Elżbieta Grzegórzko

Joanna Sobala

uczniowie klas VI – VII

2 godziny lekcyjne

12.

Emocjonalna planszówka

Kształtowanie kompetencji emocjonalnych poprzez wspólną planszówkową zabawę

Anna Kusy

Elżbieta Grzegórzko

Joanna Sobala

Uczniowie klas I-III

2 godziny lekcyjne

13.

Trening Zastępowania Agresji

Kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji

Kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami negatywnymi

Kształtowanie umiejętności odraczania reakcji

Anna Kusy

Elżbieta Grzegórzko

Joanna Sobala

uczniowie klas IV

2 godziny lekcyjne

Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach:

  1. Wsparcie koordynatorów placówek- wykaz koordynatorów w zakładce O nas
  2. Badania przesiewowe wzroku, słuchu i mowy – zgodnie z zapotrzebowaniem.
  3. Konsultacje dla rodziców (w ramach tzw. godziny dostępności)-harmonogram został udostępniony na stronie internetowej Poradni.
  4. Sieci wsparcia i samokształcenia dla logopedów.
  5. Grupa konsultacyjno-superwizyjna dla specjalistów z przedszkoli.
  6. Obserwacje dzieci w grupach, wsparcie wychowawców- na wniosek dyrektora.
  7. Zajęcia warsztatowe- na wniosek dyrektora, w razie potrzeby.
Skip to content