Menu Zamknij

Wspomaganie przedszkoli i szkół

Wspomaganie szkół i przedszkoli

Jednym z zadań poradni psychologiczno-pedagogicznych jest wspomaganie pracy przedszkoli, szkół i placówek.

Wspomaganie polega na zaplanowaniu i przeprowadzeniu działań mających na celu poprawę jakości pracy przedszkola, szkoły lub placówki w zakresie:

  1. wynikającym z kierunków realizacji oświatowej państwa,
  2.  wymagań stawianych wobec przedszkoli, szkół i placówek, których wypełnianie jest badane przez organy sprawujące nadzór pedagogiczny w procesie ewaluacji zewnętrznej;
  3. realizacji podstaw programowych;
  4. rozpoznawania potrzeb dzieci i młodzieży oraz indywidualizacji procesu nauczania i wychowania;
  5. analizy wyników i wniosków z nadzoru pedagogicznego oraz wyników sprawdzianu i egzaminów;
  6. potrzeb zdiagnozowanych na podstawie analizy wyników i wniosków z ewaluacji;
  7. innych potrzeb wskazanych przez przedszkole, szkołę lub placówkę.

Wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek obejmuje:

  1. pomoc w diagnozowaniu potrzeb przedszkola, szkoły lub placówki;
  2. ustalenie sposobów działania prowadzących do zaspokojenia potrzeb przedszkola, szkoły lub placówki;
  3. zaplanowanie form wspomagania i ich realizację;
  4. wspólną ocenę efektów i opracowanie wniosków z realizacji zaplanowanych form wspomagania.
Skip to content